Dayanamayacağım Artık – 1

Bir pazar sabah güneşle uyanıp erkenden web’de bilgisayar ve grafik kurslarını araştırmaya başladım.

Kim ne yapıyor ne eğitim veriyor kaç saat eğitim veriyor?

Derken

Aman yarabbi

ne göreyim?

yok yok görmeyeyim bunları…

Tam bir şenlik.

Öğrenci adayı ne de olsa birşeyden anlamaz. Bol keseden salla.

Vay efendim Corel draw ile gazete yapımını anlatıyorlarmış,,,

Photoshopta web sitesi yapılırmış..

Uzman grafikerleri 2 ayda yetiştirilermiş,,,

‘FOTOŞOP’u 20 saatte anlatıyorlarmış,,

Hala macromedia (ki üretimi durdu ve adobe’ye geçti) freehand’i anlatanlar mı desem..

750 tl kurs ücretini %50 kampanya yapıp 325′e kakalamaya kalkışanımı dersiniz…

Hep başka sitelerden copy paste yapılmış program müfredatları mı dersiniz..

Şu kursu alana şu kurs bedava diyenimi….

Vallaha hem güldüm sabah sabah hem de üzüldüm.

9 yıl önce yani 2002 yılında program eğitimlerine başlarken önce bir anket ile araştırma yapıp sektörün eleman iytiyaçlaarı noktasındaki beklentilerini, hangi prıgramları ne kadar süre ile verilmesi gerektiğini, daha sonra öğretim görevlisi arkadaşlar ile müfredat oluşturma, daha sonra progranların mümessilleri ile yapılan görüşmeler, planlamalardan sonra yaklaşık 3-5 ay sonra eğitimlere başlayıp, anllattığım programları reklam ajansında kullanıp güncel gelişmeleri dinamik olarak öğrencilere aktararak bu zamana kadar geldim..

Bu işi fazlamı abarttım yoksa bu arkadaşlarmı ciddiyetin farkında değiller..

Konuyu, programı, bilmeden gelip ders almak isteyen öğrencinin bu durumundan faydalanıp vebailine girmek çok yanlış…

Anlattığımız program güncel mi?

Kendiniz bu programı güncel iş yaşamında kullanıyor muyuz?

Programın en yaygın kullanıldığı sektör olan matbaacılık sektörü ile bağlantısına değiniyor muyuz?

Kağıt, makine. montaj. baskı tekniklerini anlatıyor muyuz?

Hiç yorum yok: