LOGO TASARIMINDA 4 ÖNEMLİ KRİTER

Grafik tasarımcı renk seçiminde şu dört unsuru dikkate almalıdır:

1- Rengin kültürel çağrışımını, (renkler kültürel açıdan ele alındıklarında da değişik kavramları çağrıştırırlar. Örneğin, altın sarısı Doğu kültürlerinde kutsal renk sayılırken, bazı Batı toplumlarında korkaklığın ve ihanetin simgesi olarak kabul edilir.)

2- Hedef kitlenin renk tercihi, (Mesela bankacılık sektöründe öncelik güven olduğu için genellikle yeşil tercih edilirken, otomotiv sektöründe ise otomobilin özelliklerine göre renk seçilir; örneğin spor bir model ise, kırmızı gibi hıza dair, heyecan uyandıracak renkler tercih edilir. Gıda sektöründe, tüketilen herhangi bir gıdanın rengi, yani insanlarda iştah uyandıran sarı, turuncu, kırmızı gibi renkler daha etkili olabilir. Kısacası, hedef kitlenin ne hissetmesi istendiğine karar verilip bu doğrultuda renk seçilir. )

3- Firma ya da ürünün karakteri, (Firmanın özellikleri doğrultusunda, örneğin Hilton logosunu laciverte çevirirken insanların kafasında büyük kuruluş imajı yaratmak istemiştir)

4- Tasarımdaki yaklaşım biçimi, (tasarımcının yaklaşımı)

Renk, bir ışık kaynağından yayılan ışınların nesnelere çarptıktan sonra yansımaları sonucu gözümüzün algıladığı duyumdur.
Gözümüzde meydana gelen renk duyumu genellikle çeşitli renklerin karışması ile olur.

Renkleri karıştırmak için üç yol vardır:

TOPLAMA METODU:
Gözde meydana gelen renk duyumları renklerin karışımına bağlıdır. Işık renklerinde boya renklerinden farklı olarak kırmızı-yeşil-mavi mordur(RGB). Boya renklerinde ise magenta, sarı ve cyan (CMY) . Beyaz bir slayt perdesine yansıyan aynı şiddetteki üç ana rengin karışımı beyazı oluşturmaktadır. Aynı şekilde bir perdeye mavi-mor ve yeşil yansıtıldığında bileşiminden cyan mavisi, kırmızı ile yeşilin birleşiminden sarı, kırmızı ve mor-mavinin birleşiminden macenta kırmızı elde edilir. Renk karışımlarının bu yöntemle elde edilmesine toplama yöntemi denir.

Hiç yorum yok: